torsdag den 26. marts 2009

Hårejsende historie med guldklumper i.

Nu er det jo snart påske og jeg kom til at tænke på påsketraditioner, som mine forældre gik meget op i.
Vi er mange der stadig holder det og det er nemlig påskefrokost.
Jeg blev jo moster i en ung alder som 15 årige og det var jo rigtig dejlig at der kom en lille pige i familien.
Det var ikke altid vi fik lov til at passe-se hende, men jeg kan huske specielt til højtider eks påsken.
Min far var en meget glad for mad og drikke. Når der var frokost var der jo sild-øl-snaps som det jo hører sig til. Til børnene -barnet var sodavand i alle mulige farver.
Lige den påske hvor Malene var ca 5 år måske 6 år, da vi sad ved bordet og hyggede sig, så pludselig rejste Malene sig op og pegede på morfars snaps glas.."haha, morfar mit glas er meget større end dit glas"
Sikke vi grinte og det glemte min far aldrig. Mange år efter talte han om det. Det er ligesom om , når man er bedste så samler man på små guldkorn.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Klejs sagde ...

Nååå... Det var da sødt.

Malene Klejs sagde ...

Ja, hun var nu en kvik lille pige.., hende Malene, hehe..tak for smilet!!