søndag den 22. marts 2009

Tegning og postkort

I dag søndag har jeg ryddet op i skuffer og skabe.
Fandt et lille kort fra vores datter lavet ca 1983-1984.
De skulle alle lære om posten og skulle tegne og skrive et kort.
Så gik de ned og postet det og dermed lærte de hvordan det danske postvæsen var...
I kan godt se det er Elisa der lægger et brev i postkassen??

Det var en rigtig god børnehave-fritidshjem hun gik på.
Det var også lidt "farlig," for hvis det var manden i huset der skulle hente børnene, så tog det en times tid før de var hjemme.
Han skulle altid lige prøve et eller andet derover...
Tegne-lave figurer af ler , lægge perler på plade, drikke kaffe og -eller andet sjovt.
Gad vide om det stadig er sådan eller er forældre mere stresset med ind og ud af døren???
Jeg håber jeg kan få lov til at hente en af mine børnebørn en dag bare for at prøve fornemmelsen igen.
Det kan man godt savne....


Posted by Picasa

3 kommentarer:

Klejs sagde ...

Ih, har du det kort endnu? Jeg var sørme dygitig til at skrive i en alder af 4-5 år. Tror at en pædagog har skrevet noget i forvejen på et stk papir.

Ja, det tog en evighed at få far med hjem fra børnehaven, man skulle tro, at han gik der.

Lissis blog sagde ...

Hehe..ja det var altid bedst , at vi følges ad for så gik de ikke så langt tid.
Ja det var en der skrev det ned på papiret og du skrev bagefter..

Malene Klejs sagde ...

Ej hvor er det sødt at mor stadigt har gemt det. Det kan nu godt forstå. Det er skægt at tage frem og kigge på og mindes.