fredag den 6. november 2009

Snart jul


Da  jeg gik i skole havde vi en tradition at synge lucia sange...
Da vi  ikke var så mange piger i klasse var det flere forskllige klasse trin og ja det kræver sin forklaring hvorfor?????.
Jeg gik i skole som var specielt.
Det var en skole som var tunghørskole. vi var alle i samme båd..Alle simpelthen alle var tunghør. (hørehæmmedet hedder det i dag).
Det  giver jo en god stemning derover, men en ting brugte vi ikke og det var tegnsprog.
Men men sådan var det jo i 60 erne og starten af 70erne.
Om en uge skal jeg til gamle skole elev fest og jeg garentere at halvdelen bruger tsk eller en anden form for tegnsprog..
Tilbage til billedet..
Det var en god tradition..
Prøv om i kan finde mig?

"Santa Lucia"
anno 1973

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt billede ! Man blir jo helt nostalgisk - kan pludselig huske Luciafesterne fra dengang - så var der ikke længe til jul...

Dit søde smil afslører dig
Du er nr 4 fra venstre i midterrækken. Vinder jeg noget :-)

Hilsen
Mette I Århus

Klejs sagde ...

Fandt dig uden problemer. Du var da en sød Lucia brud!

Malene Klejs sagde ...

Det er dig der står lige i midten med lyst hår og en stjerne i panden. Men det er måske lidt snyd for jeg har jo set billeder af dig som barn, fordi vi er i familie :)

Lissis blog sagde ...

Takker alle sammen..
ja jeg vidste godt at de to tøser i familien kunne gætte det men du Mete uha da..hehe..
ja deter mig.
Vinder næhh men en kram kan i alle få.:-)