mandag den 26. november 2012

Historien om min far 2 del.

Ja nu er jeg i gang med 2 del af historien..
Håber nogen hænger ved......
Vi kom til Kbh og før 2 verdenskrig...
Ja min far fik job hos en bager .
den bager lavede alting.
Deres ovn var så stor at der var plads til julestegen , så derfor kunne min far lave and og flæskesteg. Det kunne min mor ikke men det kunne han...
Heldig mor.
Bagermesteren døde af tuberkulose og far fik så jo på et fabrik på Nørrebro som hed Rutana.
Der arbejdede han i ca 35år.
På Rutana lavede man rugbrød og franskbrød til Brugsen dengang,
Dette fabrik i Århus kom jeg senere også til at arbejde ved, så sjovt nok.
Dengang var det anderledes end alle de moderne maskiner man har...
Se billedet.
Dengang var der mange det hed Børge så han blev kaldt "samsø"....
I kbh var der noget  der hed Samsø bal..
Det var for alle der kom fra Samsø..
Det var der han mødte min mor....
Til en samsøbal...
DE var jo fætter og kusine så han følgte sig nødsagde at danse med mor, som så udviklet sig til noget mere end de regnede med.
Fætter og kusine er så meget sagt men fars mor har en bror som er min morfar...
Er i med????
Måske vil jeg fortælle  lidt mere om det samsøbal senere....?????

Ingen kommentarer: