onsdag den 14. november 2012

Nostalgi

På jernbanemuseum i Odense, faldt jeg over dette billed.

Da jeg er født i København , så har Dales Varehus fyldt godt op i mit liv.
Fik ny tøj og sko derfra.
Var derover sammen med mor jævnligt.
Cafeen i toppen var vidunderlig.
Man kunne altid møde nogle døve , som mor så kunne snakke med.
I skoletiden gik vi rigtig meget derover...
I frikvarteren  eller efter skoletiden.
Skolen lå kun 10 min gågang derfra.
Især min bedste veninde Annie og jeg fik mange timer med at gå der.
Så tog Annie som regel hjem til mig bagefter.
Hun fik lov til at blive og spise og sove.
Vi gik ind til gennaboen og lånte tlf så Annie kunne ringe hjem til sin mor og sige hun var hos mig.
Annie havde ovenikøbet sin egen tandbørste som min mor havde købt til hende.
Så ja det vækker gode minder at se det skilt.

Ingen kommentarer: