lørdag den 16. maj 2009

glemmer du-så husker jeg.

Her til aften hvor jeg sidder og ser melodi Grand prix, som er en anderledes show, end da jeg så det som barn.
jeg husker specielt det år hvor Grethe og Jørgen Ingemann vandt med "Danse visen" i 63 og der var jeg syv år. Dengang måtte jeg ikke være længe oppe selv om det var en lørdag, så jeg var i seng , men sov ikke. Far vidste hvor glad jeg var for musik så han kom pludselig stormende ind og sagde "kom,kom -danmark har vundet Melodi Grand prix " .
Jeg løb ind dagligstuen og stod der i flonnel natkjole (lyserød med striber på langs)og gloede på de sang vindersangen i sort -hvidt og lige netop dette billed står mejslet i min hukommelse den dag i dag. Det glemmer jeg aldrig og sjovt at tænke nogle situationer husker man til evig tid.

2 kommentarer:

Malene Klejs sagde ...

Dejligt at høre din søde historie om dig som barn. Melodi grandprix har forandret sig meget og de fleste af os har nok nogle minder derfra.

Lissis blog sagde ...

Takker, ja det er sandelig forandret.
Elisa sagde ejg skrev dukkevise i første omgang, men grunden jeg fik en dukke som hed Grethe og den skulle høre dukkesang til at sove i og det var dansevisen..så lidt mer historie kom der