søndag den 10. maj 2009

Mors dag traditioner-min mor

Blomsten har min kære datter sendt og det er jeg selvfølgelig meget glad for. Tak skal det lyde. Kom til at tænke på mine egne forældre og hvad de plejede til mors dag. min far gjorde rigtig meget ud af den dag.
Som regel skulle de på udflugt ud og se noget hav eller slot og så spiste de en fin middag. Derudover fik hun også blomster af far plus hvad vi døtre også diskede op med. Min mor glædede sig meget til den dag med udflugt og middag og havde altid købt en ny kjole. Det er sjovt at tænke fordi jeg læste en i facebook skrev at det er noget nymoderne fis som amerikanerne har påduttet os ligesom valentin og hallowen dag, men det passer ikke for jeg kan huske det som en fast tradition de to havde i rigtig lang tid.
Håber alle havde en god mors dag som de nu har fået.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Malene Klejs sagde ...

Dejligt at både mormor og dig har oplevet gode mors dage. Det er en smuk buket. Jeg er dog selv én af dem der ikke bryder sig om mors og fars dag, men mener at den dag man har lyst til at give sin mor en gave eller buket, så er det ikke pga en bestemt dato, men fordi man bare har lyst. Det er jo heller ikke alle der har været lige så heldige med deres mødre som du og Elisa har, og at mors dag gaver derfor kommer fra hjertet.